vineri, 8 aprilie 2011

Program de educatie culinara "Secretele Bucatarasului"/Culinary training program "Chef Secrets"


Eram datoare cu postari dar timpul nu mi-a permis. Dar nu-i bai. Zilele astea o sa postez in forta ce-am mai gatit. Dar pana atunci, vreau sa va prezint ceva interesant. Prin natura muncii mele, intru foarte des in contact cu bucatari, restaurante, retete, idei, sfaturi pentru gatit. Asa a fost si acum, cand am primit o invitatie din partea restaurantului "Bucatarasul cel dibaci", restaurant ce a lansat un Program de educatie culinara "Secretele Bucatarasului", actiune gratuita la care au fost invitati jurnalisti si bloggeri interesati de domeniul gastronomic. Acest program va avea cinci seminare, unul dintre ele avand deja loc pe 30 martie cand, Bucatarasul cel dibaci ne-a invatat "Cum sa gatim sanatos". Sfaturile practice au fost numeroase (chiar daca nu am avut voie sa patrundem in bucataria restaurantului si deci nu am vazut cum se pun in practica) si comentariile participantilor de asemenea. Intrebarile nu au contenit sa curga si pe nesimtite s-a facut seara. Ne-am despartit cu greu de colegii de masa si de Bucataras dar ne gandeam deja la urmatorul seminar, de pe 13 aprilie, cand bucatarasul ne va dezvalui "Secretele prepararii cozonacului si a mielului de Paste" .
Stati pe aproape pentru noi informatii si cateva sfaturi de la Bucataras.

Iata ce am invatat la primul seminar:
  1. Foloseste un tocator de lemn sau cutit de ceramica pentru tocarea legumelor, astfel incat sa eviti oxidarea lor. Din acelasi motiv, este important sa nu le toci marunt (acolo unde se poate).
  2. Adauga sarea la sfarsitul prepararii mancarii si nu la inceput.
  3. Cand adaugi sarea in mancare, adauga si un "praf"de zahar, pentru a da savoare preparatului.
  4. Pentru a obtine maximul de suc dintr-o lamaie, se pune in apa calduta inainte de a fi stoarsa.
Acestea sunt doar o mica parte din sfaturile primite de la Bucataras si pentru multi au fost de un real folos, fiind incepatori intr-ale bucataritului.
De abia astept sa vad cu ce ne mai asteapta bucatarasul si ce secrete are el ca sa putem prepara mai bine cozonacul si mielul de Paste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu