sâmbătă, 9 aprilie 2011

Dip de avocado cu leurda/Avocado Dip with wild garlic


Ce poti sa faci cand ai prin frigider ingrediente sanatoase si pe care iti este mila sa le arunci? Le folosesti, logic. Ca nu ai idei...asta e alta problema. Dar iata ca astazi am avut ceva inspiratie. Aveam prin frigider un avocado care parea pierdut pentru patrie, cu coaja mucegaita..sau asa parea. Am zis totusi sa-i dau o sansa si l-am curatat. Ei bine, pulpa era neatinsa si avea o culoare asa frumoasaaa... Ca sa nu se strice l-am stropit rapid cu suc de lamaie. De dimineata preparasem un hummus rapid si m-am gandit sa folosesc putin din el pentru acest avocado. Asa ca am pasat pulpa de avocado, am adaugat putin hummus, boia de ardei iute, putin sumac si pesto de leurda. Da, am facut pesto de leurda!!! E minunat, dar sincera sa fiu, il folosesc mai mult pe post de mujdei :D. Revenind...am mai pus putina sare si piper, am amestecat si....gata dip-ul meu. Foarte, foarte bun. Iti vine sa mananci tot castronul, noroc ca era spre seara si nu ma incumet la asa ceva. A mancat chiar si mama din el, ea care nu prea se baga la "prostii" (asta ca sa folosesc un cuvant elegant si nu cuvantul de-l folosesc ei, adica familia mea :D). Dar mai usor cu vorbaria si sa lasam poza-si mai ales reteta-sa vorbeasca.

Dip de avocado cu leurda

Ingrediente:
  1. un avocado foarte copt 
  2. 3 linguri hummus gata preparat
  3. un varf de cutit cu boia de ardei iute (se poate inlocui cu boia dulce, dar nu se simte prea mult)
  4. un sfert de lingurita cu sumac (nu stiu cu ce s-ar putea inlocui...poate cu coaja rasa de lamaie sau suc de lamaie)
  5. o lingura rasa pesto de leurda (se poate inlocui cu usturoi verde pisat sau usturoi uscat pisat si cateva seminte de floarea soarelui prajite apoi macinate)
  6. sare
  7. piper
Asa cum spuneam mai sus, se amesteca toate si se serveste imediat (eu l-am mai introdus zece minute la rece).
In lipsa hummus-ului se poate pasa naut fiert cu pasta de susan sau cu seminte de susan prajite/crude, ulei de masline, sare, piper, usturoi si suc de lamaie.



Pofta buna!

Uitam: in curand voi posta si reteta pesto-ului de leurda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu