duminică, 10 aprilie 2011

Covrigi...ca la covrigarie/Pretzels ... as bretzels


Ei bine....nu credeam ca o s-o fac si p'asta, dar am facut-o. Ce inseamna sa tii la familie, nu? Acum vreo doua zile, cand sa ne intoarcem acasa de la o mica plimbare, nepotelul meu a inceput sa strige ca vrea covrigi. Cum era cam frig afara pentru el iar eu nu aveam timp de plimbat prin cartier ca sa-i gasesc lui covrigi, i-am spus candid ca-i fac eu. Cine m-o fi pus, nu stiu. Ideea e ca nu am mai scapat de el pana cand nu i-am facut. Bine, nu punem la socoteala faptul ca si-a bagat mainile in maia sau era sa rastoarne ligheanul cu faina, nici ca a cerut paine sa manance (pana erau gata covrigii) si mi-a presarat cu darnicie miezul prin faina. Trecem peste caci mi-e tare drag si nu ma lasa inima sa-l cert...prea tare. Asa deci...m-am apucat sa caut pe net retete caci caietele mele de scoala nu stiu unde sunt iar cartile nici atat. Aluatul de baza il stiam, dar nu mai stiam cantitatile exacte. Am zis ca macar de data aceasta sa lucrz si eu "a la carte", nu sa pun totul din ochi, ca de obicei. Si iata ca am gasit reteta de aici http://www.e-retete.ro/retete/covrigi-pretzel. Marturisesc ca nu ma asteptam sa iasa asa buni si chiar cu gustul celor de la covrigarie. Aspectul lasa un pic de dorit dar am o scuza: "Vreau coviiiig, vreau coviiig". Adica...ati inteles voi ideea. Am pus in practica indicatiile si iata ce a iesit: niste covrigi foarte buni, pufosi, elastici, carnosi...cum vreti voi sa le ziceti.

Reteta de baza suna cam asa:

Ingrediente:

  1. 210 ml apa calduta
  2. 60 gr unt topit (am pus ulei de floarea soarelui)
  3. 2 lingurite sare
  4. 1 lingura zahar (am pus doua pastilute de zaharina)
  5. 450 gr faina alba
  6. 7 gr drojdie uscata (am pus un cub de drojdie proaspata de 25 g)
  7. 2 linguri bicarbonat de sodiu (am pus doua lingurite ca n-am avut mai mult)
  8. 1 galbenus (n-am pus)
  9. 1 lingura ulei (n-am pus)
Pentru decorat: sare mare, mac, susan si mai puteti incerca parmezan , usturoi praf, rozmarin...(i-am lasat simpli)
Portii: 16 covrigi

Acum, cum am facut eu. Neavand masina de paine am pus in functiune manutele mele astea doua si am purces la facut aluatul. Am dizolvat drojdia cu apa, sarea si zaharina, am adaugat uleiul si am turnat totul in mijlocul fainii.Am amestecat putin cu faina cat sa se faca un aluat moale si am lasat sa dospeasca zece minute. Apoi am framantat totul, am acoperit aluatul cu un prosop si am lasat sa creasca cam 15 minute. In reteta originala se lasa sa dospeasca o ora dar piticul cerea covrigi asa ca a trebuit sa ma conformez si am scurtat foarte mult timpul. Asa...intre timp am pus apa cu sarea si bicarbonatul la fiert, am format covrigii dupa cum m-a taiat capul (se si vede de altfel) si i-am pus in apa clocotita. I-am lasat cam 1-2 minute in apa (se recomanda 30 de secunde pe fiecare parte da' na...trebuie sa-mi aduc si eu aportul cumva, nu?), i-am sos cu o spumiera si am batut putin spumiera de marginea oalei (adica am scurs covrigii pe scurt). I-am trantit (serios vorbesc) pe o tava tapetata cu hartie de copt si i-am introdus in cuptorul incins din vreme. Nu mai stiu exact cat am stat pana sa intorc tava...cred ca 10-15 minute (la mine cuptorul se incinge repede si tare, chiar si cu focul la minim). Dupa se au devenit aurii am verificat sa fie aurii-maronii pe dos (fund, ma scuzati) si gata. Eu am gustat unul asa cald, piticul vreo 2-3 , mama unul sau doi si sora-mea tot vreo 2. In total mi-au iesit cam...10 bucati, daca nu ma insel. Stiu ca ar fi trebuit sa iasa 16 bucati (dupa cum zice autoarea retetei originale), dar fiind prima data cand ii fac si doar cu imaginea covrigului gata facut in minte...eu zic ca au iesit chiar frumosi :D.
So...pentru cine are pofta de niste covrigi fara E-uri, calzi...si are chef de cocarit...iaca:


Nu-i asa ca e foarte apetisant? Sa nu uit...covrigul a fost moale si dupa 3 zile, una petrecuta in frigider. Cred ca daca l-as fi incalzit in cuptor sau in sandwich-maker ar fi fost ca in prima zi. A fost chiar ciudat sa observ asta, pentru ca cei cumparati de la covrigarie se faceau beton pana seara...cumparati undeva pe la mijlocul zilei.
Concluzia? Se refac!
Multumesc pentru reteta si...spor la impletit covrigi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu